godziny pracy: pon.-pt. 715-1515
kasa: pon.-pt. 1030-1430
sekretariat: (32) 396 97 00
dyspozytor: 795 550 347
Umieszczanie reklam - kasetonów
Zasady umieszczania reklam –kasetonów w pasie drogowym
Ustawa o drogach publicznych definiuje pojęcie pasa drogowego: „ pas drogowy – wydzielony liniami granicznymi grunt wraz z przestrzenią nad i pod jego powierzchnią , w którym są zlokalizowane droga oraz obiekty budowlane i urządzenia techniczne związane z prowadzeniem, zabezpieczeniem i obsługą ruchu, a także urządzenia związane z potrzebami zarządzania drogą „
Zgodnie z art.40 ustawy o drogach publicznych za umieszczenie reklam w pasie drogowym wydawane jest zezwolenie w drodze decyzji administracyjnej i naliczana jest opłata zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Miejskiej .
W oparciu o niżej wymienione akty prawne ustala się zasady umieszczania reklam w pasie
drogowym:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985r o drogach publicznych w (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 poz.260)
- Ustawa prawo o ruchu drogowym tekst jednolity Dz.U. z 2012 poz 1137 .
- Rozporządzenie MTiGM w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich
usytuowanie Dz.U. nr 43 poz 430 z 1999 r
- Rozporządzenie MTiGM w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie Dz.U. nr 63 poz 735 z 2000 r
- Rozporządzenie MTiGM w sprawie znaków i sygnałów drogowych Dz.U. nr 170 poz 1393z późniejszymi zmianami .
1. Lokalizacja reklam-kasetonów
• Wyklucza się możliwość lokalizacji reklam w obrębie skrzyżowań dróg krajowych i wojewódzkich tj w promieniu 10,0 m od przecięcia się osi jezdni, odległość może być zwiększona w przypadku specyficznych warunków występujących w terenie
• Dopuszcza się możliwość lokalizacji reklam w obrębie skrzyżowań dróg powiatowych i gminnych w promieniu 10,0 m od przecięcia się osi jezdni, pod warunkiem zachowania warunków widoczności
• Wyklucza się możliwość lokalizacji reklam w skrajni drogowej – nad jezdnią
• Wyklucza się możliwość lokalizacji reklam na obiektach inżynierskich nad jezdnią
• Wyklucza się możliwość lokalizacji reklam na odcinkach o silnym zagęszczeniu informacji drogowej ( znaki drogowe pionowe, sygnalizacja świetlana )
• Zaleca się utrzymanie odległość od zewnętrznej ściany budynku do zewnętrznej skrajni poziomej tablicy reklamowej –kasetonu – max. 0,8 m łącznie z elementami mocującymi
• Zaleca się utrzymanie skrajni pionowej tablicy reklamowej –kasetonu – min 2,5m tj, iż dolna krawędź tablicy winna zachować odległość min.2,5m od nawierzchni chodnika
• Należy uwzględniać zapisy zawarte w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego
2. Grafika ,kolorystyka oraz wymiary nie powinny kojarzyć się ze znakami drogowymi
3. Informacje zawarte na licu tablicy winny być ograniczone do niezbędnej treści i nie powinny odwracać uwagi kierowcy od ruchu na drodze
4. Zabrania się stosowania kasetonów rozpraszających uwagę użytkowników drogi –świetlnych o zmiennej treści ,
5. Tablica reklamowa nie może stanowić zagrożenia dla ruchu kołowego i pieszego
6. Pełną odpowiedzialność za tablicę reklamową ustawioną w pasie drogowym ponosi jej właściciel.
- Utworzono: wtorek, 26-11-2013 godz. 14:19
- Zmodyfikowano: wtorek, 26-11-2013 godz. 14:24
- Opublikowano: poniedziałek, 30-11--0001 godz. 01:24
- Opracował: Administrator MZDiM
- Wyświetleń: 7207