Sprawa
Dzierżawa nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych stanowiących własność Skarbu Państwa lub Gminy położonych na terenie miasta Bytomia usytuowanych poza pasem drogowym, na cele związane z działalnością handlową, usługową, produkcyjną: ustawieniem straganu, stoiska, stołu, namiotu; w formie kiosków nietrwale związanych z gruntem, pawilonu handlowego trwale związanego z gruntem, letnich kawiarenek, kiermaszów; ustawieniem kontenerów na odzież lub składowo magazynowych, umieszczeniem reklam, urządzeń technicznych, rozrywkowych poza pasem drogowym
Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy
Uzyskanie pozwolenia na zajęcie nieruchomości gruntowej poza pasem drogowym w celu prowadzenia działalności handlowej, usługowej, produkcyjnej, ustawieniem straganu pod odpust, stoiska, stołu, namiotu; w formie kiosku nietrwale związanego z gruntem, letniej kawiarenki, kiermaszów; ustawieniem kontenerów na odzież lub składowo magazynowych, umieszczeniem reklam, urządzeń technicznych, rozrywkowych poza pasem drogowym w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Wniosek do pobrania
WNIOSEK o dzierżawę nieruchomości gruntowej poza pasem drogowym w celu ustawienia kiosku (działalność handlowo- usługowa)
Podstawa prawna
Wymagane dokumenty do wniosku
- opis stanowiska handlowego (projekt, zdjęcia itp.);
- opinia Plastyka z Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu (dotyczy wniosków składanych na okres powyżej 30 dni);
- opinia właściwych służb konserwatorskich - w przypadku postępowań w obszarze uznanym za szczególnie chroniony;
- aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG) lub zaświadczenie o wpisie do KRS;
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanego zajęcia powierzchni;
- w przypadkach uzasadnionych stanem faktycznym opinie innych merytorycznych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Bytomia, innych jednostek organizacyjnych Gminy Bytom oraz właściwych instytucji branżowych;
- imię, nazwisko i telefon osoby odpowiedzialnej za prowadzenie działalności lub pełnomocnictwo.
- inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi
Opłaty
- brak opłat za rozpatrzenie wniosku
- termin uiszczenia opłaty z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.
Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.
Termin rozpatrzenia wniosku
Od 2 tygodni do 4 miesięcy od daty złożenia wniosku.
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami termin nie może być krótszy niż 21 dni.
Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy
Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.
Tryb odwoławczy
Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Dodatkowych informacji udziela
Iwona Żółcik
pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79
Magdalena Okwiecińska
pokój nr 202, tel. (32) 396 97 78