• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Logo UESekcja Dostępność  ePuap - link otwiera się w nowym oknie przeglądarki   BIP

Dyspozytor 24h: (32) 396 97 70    herb miasta Bytom - link otwiera się w nowym oknie przeglądarki

Przyłączenie do sieci kanalizacji deszczowej

Sprawa

Wydawanie warunków technicznych przyłączeń do sieci kanalizacji deszczowej

 

Przedmiot sprawy i termin załatwienia sprawy

Od dnia 1 stycznia 2021 zarządcą infrastruktury służącej do odprowadzania wód opadowych i roztopowych jest Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu. Dla mieszkańców i inwestorów oznacza to, że takie sprawy jak zlecenie na wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej, uzgodnienie projektu technicznego czy zlecenie nadzoru i odbioru końcowego przyłącza kanalizacyjnego deszczowego i/lub urządzeń kanalizacyjnych realizuje MZDiM. W celu załatwienia sprawy należy pobrać i zapoznać się z zamieszczoną poniżej procedurą  określającą terminy i sposoby załatwienia sprawy:

 

Procedura do pobrania

 

Zlecenia do pobrania

 

Dokumentacja powykonawcza:

Wszystkie wbudowane przewody, przyłącza oraz urządzenia kanalizacyjne podlegają obowiązkowo powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej sporządzonej przez uprawnionego geodetę oraz potwierdzenia przyjęcia do zasobów właściwego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej
Dokumentacja inwentaryzacji powykonawczej musi zawierać mapy oraz szkice geodezyjne wraz ze współrzędnymi oraz karty studni kanalizacyjnych, zapisanych na nośniku informatycznym, stanowiącym kopię materiału przekazanego do ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej.
Obowiązkowo należy przekazać dokumentację cyfrową sporządzoną w formacie *.dwg/*.dxf lub .shp zgodnie z obowiązującymi standardami i strukturą, wynikającą z przepisów prawa.

 

Uzgodnienie projektu przyłącza kanalizacji deszczowej

Przed złożeniem do uzgodnienia projektu technicznego należy uzyskać decyzję/uzgodnienie na lokalizację urządzeń w pasie drogowym oraz zgodę na zajęcie nieruchomości leżących w pasie drogowym wraz z podaniem warunków technicznych realizacji inwestycji (dla celów projektowych). Uzyskane decyzje i uzgodnienia należy dołączyć do projektu technicznego przyłącza kanalizacji deszczowej w celu prawidłowego procedowania sprawy.

 

Wymagane dokumenty do wniosku

Zgodnie z procedurą przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej

 

Opłaty

  • brak.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Zgodnie z procedurą przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej.

 

Dodatkowych informacji udziela

Rafał Górka

Artur Szyguła

pokój nr 217, tel. (32) 396 97 81, (32) 396 97 82, (32) 396 97 83

Slide
Czy wiesz, że MZDIM Bytom to:
0km
DRÓG PUBLICZNYCH
0km
SIECI KANALIZACJI DESZCZOWEJ
0
OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH
0
PUNKTÓW OŚWIETLENIA ULICZNEGO
0km
TRAS ROWEROWYCH