• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Logo UESekcja Dostępność  ePuap - link otwiera się w nowym oknie przeglądarki   BIP

Dyspozytor 24h: (32) 396 97 70    herb miasta Bytom - link otwiera się w nowym oknie przeglądarki

Dział inżynierii ruchu

30 czerwiec 2025

Oświadczenie o dostępie do drogi publicznej

Sprawa

Oświadczenie o dostępie do drogi publicznej

Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przez „dostęp do drogi publicznej” należy rozumieć:

  • bezpośredni dostęp do tej drogi,
  • dostęp za pośrednictwem drogi wewnętrznej,
  • lub przez ustanowienie odpowiedniej służebności drogowej.

Dostęp do drogi publicznej oznacza zarówno dostęp prawny, jak i faktyczny:

  • Dostęp prawny – musi wynikać z przepisu prawa, czynności prawnej lub orzeczenia sądowego.
  • Dostęp faktyczny – musi rzeczywiście umożliwiać przejście i przejazd do drogi publicznej.

Oba warunki muszą być spełnione łącznie.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane
  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego (ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r., Dz.U. z 2024 r. poz. 572), sprawa zostanie rozpatrzona w terminie do miesiąca.

Wniosek do pobrania

  WNIOSEK o wydanie oświadczenia o dostępie do drogi publicznej

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie oświadczenia o dostępie do drogi publicznej powinien zawierać:

  • imię i nazwisko oraz adres wnioskodawcy lub nazwę i siedzibę firmy,
  • dane ewidencyjne nieruchomości (numer obrębu geodezyjnego, numer arkusza, numer działki ewidencyjnej oraz adres),
  • wskazanie interesu prawnego (np. do celów notarialnych, kredytowych itp.).

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek można złożyć:

  • osobiście w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu, ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom,
  • przesłać pocztą tradycyjną,
  • lub przesłać drogą elektroniczną (np. przez ePUAP lub system e-Doręczeń).

Sposób przekazania informacji o załatwieniu sprawy

Odpowiedź zostanie przekazana zgodnie z wyborem wskazanym we wniosku:

  • osobiście,
  • za pośrednictwem poczty,
  • elektronicznie (np. przez e-Doręczenia).

Dodatkowych informacji udzielają:

Sandra Zakrzewska-Gorecka, Lucyna Opara

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 35

11 lipiec 2022

Uzgodnienie projektu: budowy/ przebudowy zjazdu

Sprawa

Uzgodnienie projektu budowy/przebudowy zjazdu.

 

Wniosek do pobrania

 WNIOSEK uzgodnienie dokumentacji projektowej zjazdu

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • dokumentacja projektowa w liczbie 2 sztuk,
  • w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa do wniosku należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej (w wysokości 17,00zł)

 

Opłaty

W przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzieleniepełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 GETIN Bank SA Oddział w Bytomiu

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów,41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

 

Dodatkowych informacji udziela

Sandra Zakrzewska-Gorecka, Lucyna Opara

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 35

 

17 czerwiec 2022

Wniosek o wydanie opinii w sprawie lokalizacji miejsca postojowego dla pojazdów osób niepełnosprawnych

Sprawa

Wniosek o wydanie opinii w sprawie lokalizacji miejsca postojowego dla pojazdów osób niepełnosprawnych

Przedmiot sprawy

Opinia w sprawie propozycji wyznaczenia ogólnodostępnego miejsca postojowego dla pojazdów osób niepełnosprawnych, oznaczonego:
•    znakiem poziomym P-20 na niebieskim podłożu z umieszczonym symbolem P-24 (osoba niepełnosprawna),
•    znakiem pionowym D-18a z tabliczką T-29.

Podstawa prawna


•    Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2310),
•    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach z dnia 3 lipca 2003 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2311).

Wniosek do pobrania 

 [Wniosek o wydanie opinii w sprawie lokalizacji miejsca postojowego dla pojazdów osób niepełnosprawnych]

Wymagane dokumenty do wniosku

  • Mapa sytuacyjna z zaznaczoną proponowaną lokalizacją miejsca postojowego („koperty”).

 

Opłaty

Brak opłat. 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można:

  • złożyć osobiście w sekretariacie
    Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów,
    41-902 Bytom, ul. Smolenia 35,
  • przesłać pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Informacje w sprawie możliwości wyznaczenia przedmiotowego miejsca postojowego zostanie przekazana wnioskodawcy w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

 

Sposób przekazywania informacji 

Odpowiedź zostanie przekazana pisemnie na adres wskazany we wniosku 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

 

Inne informacje

Wyznaczone miejsce postojowe ma charakter ogólnodostępny – mogą z niego korzystać wszystkie osoby posiadające kartę parkingową.
Nie jest to miejsce zastrzeżone wyłącznie dla wnioskodawcy.

 

Kontkat

Dodatkowych informacji udziela

Mirosław Kulik

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 32

 

17 czerwiec 2022

Lokalizacja zjazdu z drogi publicznej

Sprawa

Opis procedury

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 320 z późn. zm.), budowa lub przebudowa zjazdu należy do obowiązków właściciela lub użytkownika nieruchomości (w tym użytkownika wieczystego, zarządcy lub dzierżawcy) przylegających do drogi. Realizacja tych działań wymaga uzyskania zezwolenia zarządcy drogi w drodze decyzji administracyjnej na lokalizację lub przebudowę zjazdu.

W decyzji administracyjnej dotyczącej lokalizacji zjazdu określa się jego miejsce oraz parametry techniczne.

Postępowanie w sprawie lokalizacji lub przebudowy zjazdu może przebiegać w dwóch trybach:

  • dla dróg publicznych – w formie decyzji administracyjnej,
  • dla dróg wewnętrznych – w formie pisemnego uzgodnienia.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 320 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (Dz.U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518 z późn. zm.)
  • WR-D-33 Wytyczne projektowania zjazdów, wyjazdów oraz wjazdów na drogach zamiejskich i ulicach rekomendowane przez Ministra Infrastruktury w dniu 15 grudnia 2022 r. (DDP-4.0600.25.2022)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.)

 

Wniosek do pobrania

WNIOSEK o wydanie zgody na lokalizację/przebudowę zjazdu 

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • Aktualna mapa
    Dwa egzemplarze aktualnej mapy zasadniczej lub sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500, obejmującej zakres przedmiotowej nieruchomości w nawiązaniu do drogi, z zaznaczonym proponowanym miejscem lokalizacji lub przebudowy zjazdu oraz widocznymi granicami nieruchomości, której dotyczy wniosek.
  • Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)
    W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć:
    • oryginał pełnomocnictwa lub jego urzędowo poświadczony odpis,
    • pełnomocnictwo powinno być udzielone przez inwestora konkretnej osobie, upoważnionej do reprezentowania w sprawach związanych z uzyskaniem decyzji dotyczącej lokalizacji zjazdu.
  • Kopia decyzji o warunkach zabudowy
    Jeśli została wydana.
  • Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    Wraz z informacją dotyczącą sposobu obsługi komunikacyjnej przewidzianego w planie dla obszaru, na którym znajduje się przedmiotowa nieruchomość.
  • Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej
    • Za pełnomocnictwo: 17,00 zł (jeśli dotyczy),
    • Za lokalizację zjazdu innego niż na cele mieszkaniowe: 82,00 zł.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, na którą ma zostać wybudowany zjazd.
  • Plan zagospodarowania działki
    Dokument obowiązkowy.
  • Projekt podziału nieruchomości
    Wraz z wydaną decyzją, jeśli została wydana.
  • Pisemne uzasadnienie (jeśli wymagane)
    W przypadku trudnych warunków terenowych, gruntowo-wodnych lub szczególnych wymagań związanych z ochroną środowiska, uniemożliwiających zastosowanie standardowego rozwiązania, należy przedłożyć pisemne uzasadnienie. Dokument powinien potwierdzać brak możliwości zastosowania rozwiązania standardowego lub wskazywać rażąco wysokie koszty jego realizacji w porównaniu do rozwiązania alternatywnego.
  • Inne dokumenty
    Wszelkie inne dokumenty mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy

 

Opłaty

  • W przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17 zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto. Nr konta: 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001GETIN Bank SA Oddział w Bytomiu (obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictw: udzielanych między małżonkami, wstępnym, zstępnym, rodzeństwu, jak również sytuacji, gdy pełnomocnictwa udziela podmiot zwolniony z opłaty skarbowej na mocy przepisów odrębnych np. osoby legitymujące się zaświadczeniem o korzystaniu ze świadczeń opieki społecznej z powodu ubóstwa).
  • W przypadku wydania decyzji w sprawie lokalizacji zjazdu zwykłego/technicznego/awaryjnego: opłata skarbowa w wysokości 82 zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto. Nr konta: 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001GETIN Bank SA Oddział w Bytomiu (nie dotyczy budownictwa mieszkalnego oraz dróg wewnętrznych).

Miejsce i sposób złożenia dokumentów

  • Pocztą na adres: Miejski Zarząd Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35
  • Bezpośrednio: w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 p.II, za pomocą platformy e-puap lub e-doręczeń.

Termin rozpatrzenia wniosku

  • Do jednego miesiąca – w przypadku standardowych spraw,
  • Do dwóch miesięcy – w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Do wskazanego terminu nie wlicza się:

  • czasu przewidzianych w przepisach na wykonanie określonych czynności,
  • okresów zawieszenia postępowania,
  • czasu trwania mediacji,
  • opóźnień wynikających z winy strony (np. niekompletny wniosek) lub przyczyn niezależnych od organu.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.  Osobiście w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35, od osoby prowadzącej sprawę, po uprzednim telefonicznym umówieniu.

W przypadku braku deklaracji o sposobie odbioru dokumentu, zostanie on wysłany pocztą na adres wnioskodawcy.

Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do organu odwoławczego, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Odwołanie należy wnieść za pośrednictwem organu, który wydał decyzję tj. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie należy kierować na adres: Miejski Zarząd Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35

Przeniesienie decyzji na rzecz innego podmiotu

Zgodnie z przepisem art. 29 ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, organ właściwy do wydania decyzji jw., za zgodą strony, na rzecz, której decyzja została wydana, przenosi tę decyzję na rzecz innego podmiotu, który wyraża zgodę na przyjęcie wszystkich warunków określonych w decyzji.

Uwagi dodatkowe:

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, umożliwiającym jego rozpatrzenie i wydanie decyzji przed planowanym terminem rozpoczęcia inwestycji.
  • Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wydawane jest na czas nieokreślony.
  • Zezwolenie na lokalizację zjazdu wygasa, jeśli w ciągu 3 lat od jego wydania zjazd nie zostanie wybudowany.
  • Zarządca drogi, w związku z wymogami wynikającymi z warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne, może:
    • odmówić wydania zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu,
    • wydać zezwolenie na lokalizację zjazdu na czas określony.
  • Utrzymanie zjazdów, w tym przepustów znajdujących się pod nimi, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi.
  • Przed złożeniem wniosku o lokalizację lub przebudowę zjazdu, wyjazdu lub wjazdu należy uzgodnić z działem Inżynierii Ruchu tut. Jednostki możliwość wykonania zjazdu w planowanym miejscu uwzględniając przede wszystkim:
    • warunki widoczności – należy zapewnić odpowiednią widoczność przy włączaniu się do ruchu. Widoczność tę zapewnia się przez zachowanie wolnych od przeszkód pól widoczności, tak aby:
  • uczestnicy ruchu włączający się do ruchu mogli dostatecznie wcześnie dostrzec pojazdy i innych uczestników mających pierwszeństwo,
  • osoby zmuszone do zatrzymania się przed powierzchnią kolizji miały możliwość dostatecznie wczesnego dostrzeżenia uczestników ruchu relacji nadrzędnych
    • promienie skrętu dla pojazdu miarodajnego
    • lokalizację względem zjazdów istniejących
    • lokalizację istniejących studzienek kanalizacyjnych

Dodatkowych informacji udziela

Sandra Zakrzewska-Gorecka, Lucyna Opara

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 35

 

17 czerwiec 2022

Zezwolenie uprawniające do wjazdu na ulicę objętą ograniczeniem tonażowym wyrażonym znakiem B-5 lub B-18

Sprawa

Wydanie zezwolenia na przejazd pojazdów ciężarowych po drodze objętej ograniczeniem tonażowym (znaki B-5 lub B-18)

Przedmiot sprawy

Wydanie zezwolenia na przejazd pojazdów ciężarowych po drodze będącej w zarządzie Gminy Bytom, na której obowiązuje ograniczenie tonażowe oznaczone:
•    znakiem B-5 – „zakaz wjazdu samochodów ciężarowych”,
•    znakiem B-18 – „zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad … t”.


Wniosek do pobrania

 [Wniosek o wydanie zezwolenia na przejazd pojazdów ciężarowych po drodze objętej ograniczeniem tonażowym (znaki B-5 lub B-18)]

Wymagane dokumenty

Brak dodatkowych dokumentów.

Opłaty

Brak opłat.

Miejsce złożenia wniosku

Wnioski można:
•    złożyć osobiście (po okazaniu wymaganych dokumentów) w pokoju nr 312, a następnie w sekretariacie
Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów,
41-902 Bytom, ul. Smolenia 35,
•    lub przesłać drogą elektroniczną.

Termin rozpatrzenia

Decyzja o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia następuje w terminie określonym w art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572).

Odbiór zezwolenia

Zezwolenie może zostać przekazane:
•    osobiście w siedzibie MZDiM w Bytomiu (w przypadku osób prawnych – przez osobę uprawnioną do reprezentacji),
•    pocztą tradycyjną na adres wskazany we wniosku,
•    drogą elektroniczną na podany adres e-mail,
•    za pośrednictwem systemu e-Doręczeń.

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy wydania zezwolenia wnioskodawca ma prawo złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu – w terminie miesiąca od dnia otrzymania odmowy.

Kontakt

Dodatkowych informacji udziela:
Anna Bakaj
pokój nr 312
tel. (32) 396 97 35

17 czerwiec 2022

Wydawanie zaświadczeń uprawniających do wjazdu na ulicę objętą zakazem ruchu wyrażonego znakiem B-1

Przedmiot sprawy

Wydanie zaświadczenia umożliwiającego wjazd na ulicę objętą zakazem ruchu wyrażonym znakiem B-1, z tabliczką informującą o możliwości wjazdu dla osób posiadających odpowiednie zaświadczenia.

Podstawa prawna

§ 16 ust. 2 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2310).

Rodzaje zaświadczeń


1. Zaświadczenie krótkoterminowe

Uprawnia do wjazdu na ulicę objętą zakazem ruchu (znak B-1) oraz do czasowego postoju na ulicy objętej zakazem postoju (znak B-39).

Wydawane na okres maksymalnie 3 miesięcy.

Stosowane w sytuacjach takich jak: przeprowadzka, remont, awaria itp.

[Wniosek o wydanie zaświadczenia krótkoterminowego]

2. Zaświadczenie długoterminowe

Uprawnia do wjazdu na ulicę objętą zakazem ruchu (znak B-1) w celu dojazdu do podwórza z wyznaczonymi miejscami postojowymi lub do wyznaczonego miejsca postojowego.

Nie zwalnia z zakazu postoju wyrażonego znakiem B-39.

Wniosek mogą złożyć:

  • osoby zameldowane pod wskazanym adresem (na pobyt stały lub czasowy),
    najemcy lokali mieszkalnych,
  • właściciele nieruchomości/lokali (na podstawie aktu notarialnego),
    dzierżawcy lokali usługowych.

[Wniosek o wydanie zaświadczenia długoterminowego]

Opłaty

Brak opłat.

Miejsce złożenia dokumentów

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami można:

  • złożyć osobiście (po okazaniu wymaganych dokumentów) w pokoju nr 312, a następnie w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów,
    41-902 Bytom, ul. Smolenia 35,
  • lub przesłać drogą elektroniczną.

Termin rozpatrzenia

Decyzja o wydaniu lub odmowie wydania zaświadczenia następuje w terminie określonym w art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572).

Sposób przekazywania informacji 

O wyniku sprawy wnioskodawca informowany jest telefonicznie lub w inny uzgodniony sposób.

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia przysługuje prawo wniesienia zażalenia.

Kontakt

Dodatkowych informacji udziela:

Anna Bakaj

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 35

17 czerwiec 2022

Zaopiniowanie/zatwierdzenie projektu organizacji ruchu

Sprawa

Zaopiniowanie/zatwierdzenie projektu organizacji ruchu

 

Wniosek do pobrania

WNIOSEK o zaopiniowanie zatwierdzenie projektu organizacji ruchu

 

Wymagane dokumenty do wniosku

Załącznik do wniosku:

  • Projekt organizacji ruchu - 2 egzemplarze opracowane zgodnie z Rozporządzeniem MinistraInfrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchemna drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem,

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Dodatkowo tut. zarząd zastrzega możliwość żądania od wnioskodawcy innych dokumentów określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem.

 

Opłaty

  • brak.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Projekty opiniowane/zatwierdzane są w możliwie najkrótszym terminie, zgodnie z kolejnością wpływu. O zmianie kolejności rozpatrywania projektów może zadecydować Z-ca dyrektora ds. technicznych lub kierownik Działu Inżynierii Ruchu.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Wnioskodawca otrzyma pisemną opinię w sposób zadeklarowany we wniosku – wysyłka pocztą lub odbiór osobisty (po uprzednim powiadomieniu telefonicznym o możliwości odbioru opinii).
W przypadku braku deklaracji - odpowiedź zostanie przesłana pocztą.

 

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

 

Inne informacje

  • Wnioskodawca występuje z odrębnym wnioskiem w celu uzyskania opinii komendanta miejskiego Policji (opinia Policji wymagana jest wyłącznie dla zmian organizacji ruchu na drogach o kategorii: krajowa, wojewódzka, powiatowa).
  • Wydział Komunalny Urzędu Miejskiego w Bytomiu, jako organ zarządzający ruchem na terenie administracyjnym gminy Bytom, zarządza ruchem na wszystkich drogach krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, z wyłączeniem autostrady A-1.
  • Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu, zarządza ruchem na wszystkich drogach wewnętrznych pozostających we władaniu Gminy Bytom.

 

Dodatkowych informacji udziela

Mirosław Kulik

pokój nr 312, tel. (32) 396 97 32