Sześć chodników przy ulicach: Witczaka, Moniuszki, Miechowickiej, Zabrzańskiej, Orzegowskiej i Kołobrzeskiej o łącznej powierzchni prawie 1,2 tys. mkw. zostało wyremontowanych w grudniu 2023 roku. Realizacja inwestycji kosztowała prawie 270 tys. zł. To nie koniec remontów chodników w naszym mieście. Miejski Zarząd Dróg i Mostów już podpisał umowę na przebudowę w 2024 roku czterech chodników przy ulicach Łużyckiej, Królowej Jadwigi, św. Piotra i Fałata za łączną kwotę blisko 1 mln zł.
W przyszłym roku chodniki przy ulicach: Łużyckiej, Królowej Jadwigi, św. Piotra i Fałata zostaną przebudowane. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu podpisał dwie umowy warte łącznie prawie 1 mln zł na realizację inwestycji w Śródmieściu, Rozbarku i Łagiewnikach.
Miejski Zarząd Dróg i Mostów zawarł umowę na przebudowę ul. Tysiąclecia. W ramach inwestycji wykonawca przeprowadzi modernizację jezdni, chodników, miejsc postojowych, a także zatoki autobusowej oraz zjazdów do dróg osiedlowych. Dzięki wygospodarowaniu pieniędzy w budżecie miasta na 2024 rok oraz pozyskaniu dofinansowania w kwocie 683 tys. zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, inwestycja warta ponad 3,2 mln zł zostanie w całości zrealizowana w 2024 roku.
Na tę chwilę bytomianie czekali od 15 miesięcy. Po nowym torowisku na ul. Piekarskiej przejechał pierwszy tramwaj. Na razie to tylko przejazd techniczny, ale w związku z tym, że testy torowiska wypadły pozytywnie, już wkrótce popularna „38” wróci na tory. Tramwaj będzie obsługiwał już nową trasę od pl. Sikorskiego wzdłuż ul. Piekarskiej do przystanku Bytom Powstańców Śląskich, zaś w drodze powrotnej „38” będzie się także zatrzymywać na przystankach Bytom Sąd oraz Bytom Moniuszki.
Zaledwie 600 tys. zł z wnioskowanych 4,3 mln zł otrzymało nasze miasto z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przebudowę ulicy Tysiąclecia w Stroszku. Warunkiem otrzymania dofinansowania jest rozpoczęcie inwestycji do końca 2023 roku. To oznacza, że jeśli miasto nie pozyska pieniędzy z innego źródła lub nie znajdzie brakujących środków w budżecie miasta, inwestycję trzeba będzie przełożyć na kolejne lata.
Remont nawierzchni jezdni i chodników wraz z ułożeniem kostki integracyjnej przy przejściach dla pieszych i przystanku autobusowym oraz odtworzenie pasów zieleni przy drodze, regulacja i wymiana krawężników. To najważniejsze prace, jakie zostaną wykonane w ramach remontu ulicy Armii Krajowej w Bytomiu-Łagiewnikach od skrzyżowania z ul. Astrów do skrzyżowania z ul. Adamka.
Na większości odcinków ulicy Piekarskiej trwają roboty związane z układaniem ostatniej warstwy asfaltu, montażem znaków drogowych oraz ostatnie prace brukarskie i wykończeniowe. Zgodnie z harmonogramem, w październiku rozpoczną się pierwsze przejazdy techniczne tramwajów. Na początku listopada będzie możliwe przywrócenie ruchu tramwajowego na ul. Piekarskiej.
Remont nawierzchni jezdni i chodników wraz z ułożeniem kostki integracyjnej przy przejściach dla pieszych i przystanku autobusowym oraz odtworzenie pasów zieleni przy drodze, regulacja krawężników kamiennych i wymiana krawężników betonowych na nowe. To najważniejsze prace, jakie zostaną wykonane w ramach remontu ulicy Armii Krajowej w Bytomiu-Łagiewnikach od skrzyżowania z ul. Astrów do skrzyżowania z ul. Adamka. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu ogłosił już przetarg na realizację tej inwestycji, na którą miasto pozyskało z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg ponad 715 tys. zł.
Prawie 500-metrowy odcinek ulicy Armii Krajowej w Bytomiu - Łagiewnikach od skrzyżowania z ul. Astrów do skrzyżowania z ul. Adamka zostanie wyremontowany. Miasto Bytom pozyskało ponad 715 tys. zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 1 mln 431 tys. zł, co oznacza, że połowa środków będzie pochodziła z budżetu miasta.
Strona 1 z 3
- Start
- «
- 1
- 2
- 3
- »
- Zakończenie