Prawie 500-metrowy odcinek ulicy Armii Krajowej w Bytomiu - Łagiewnikach od skrzyżowania z ul. Astrów do skrzyżowania z ul. Adamka zostanie wyremontowany. Miasto Bytom pozyskało ponad 715 tys. zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Koszt całej inwestycji szacowany jest na około 1 mln 431 tys. zł, co oznacza, że połowa środków będzie pochodziła z budżetu miasta.
Do końca lipca na wszystkich odcinkach ul. Piekarskiej zabudowane zostanie torowisko tramwajowe oraz zamontowane będą ostatnie słupy trakcyjne. W lipcu wykonawca przebudowy - firma Eurovia - rozpocznie montaż opraw oświetleniowych i będzie kontynuować roboty związane z układaniem nowych chodników i warstwy podbudowy.
Na placu budowy ul. Piekarskiej trwa montaż słupów trakcyjno-oświetleniowych, budowa nowych chodników, montaż torowiska, i budowa peronów tramwajowych. W toku prowadzonych prac, trzeba było zwiększyć zakres inwestycji m.in. o dobudowę kanalizacji deszczowej na odcinku od ul. Prusa do ul. Żeromskiego czy przebudowę kanału w ul. Sądowej.
Trwa modernizacja torowiska tramwajowego i układu drogowego w ul. Piekarskiej. W związku z kolejnym etapem przebudowy skrzyżowania ulicy Piekarskiej i Powstańców Śląskich, wykonawca inwestycji - firma Eurovia Polska SA w poniedziałek 27 marca wprowadzi zmiany w organizacji ruchu.
Przebudowa torowiska tramwajowego i układu drogowego ul. Piekarskiej i Sądowej realizowana jest już na całej długości ulic. W kilku miejscach wykonawca zakończył budowę słupów trakcyjnych i płyt torowych, a także rozpoczął montaż szyn. Na odcinku ul. Sądowej, gdzie od grudnia kursują już tramwaje, rozpoczęła się budowa peronu przystankowego Bytom Sąd.
Roboty związane z modernizacją torowiska tramwajowego z centrum na Stroszek realizowane są obecnie na dwóch odcinkach. W ostatnich trzech tygodniach na odcinku od pętli tramwajowej w Stroszku do przystanku Stroszek Kopalnia trwał montaż szyn do podkładów strunobetonowych. W najbliższym czasie wykonawca inwestycji będzie kontynuował budowę warstw konstrukcyjnych, podkładów oraz płyt podtorowych. Następnie przystąpi do montażu szyn.
Przebudowa linii tramwajowej łączące Śródmieście Bytomia z zajezdnią w Stroszku to jedna z najważniejszych inwestycji Tramwajów Śląski SA. Do tej pory wykonawca inwestycji - konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa przebudował już 900 metrów toru pojedynczego, wykonał 192 fundamenty pod słupy trakcyjne, a także przebudował kable trakcyjne na długości ponad 700 metrów. Warto podkreślić, że praktycznie gotowy jest również odcinek torowiska tramwajowego w rejonie Urzędu Miejskiego w Bytomiu, gdzie do wykonania pozostała jeszcze sieć trakcyjna oraz regulacja wysokościowo-sytuacyjna toru, czyli tzw. podbicie toru i wykonanie dwóch peronów przystankowych.
Wykonawca modernizacji torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej i Sądowej - firma Eurovia Polska S.A. w poniedziałek 9 stycznia rozpocznie przebudowę kolejnego odcinka ul. Piekarskiej - od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Wrocławską i Jainty oraz do skrzyżowania z ul. Sądową i Placem Tadeusza Kościuszki. W związku z rozpoczęciem robót na tych dwóch odcinkach, wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.
Na ulicy Piekarskiej trwa modernizacja sieci teletechnicznych, zaś na ul. Sądowej część torowiska tramwajowego wraz z rozjazdem łączącym ul. Sądową z ul. Powstańców Warszawskich już została zrealizowana. Z kolei na drugiej inwestycji tramwajowej łączącej Śródmieście ze Stroszkiem, wykonawca rozpoczął już na niektórych odcinkach montaż podkładów tramwajowych.
Odcinek ul.Piekarskiej od ul. Grottgera do ul. Żeromskiego/al. Legionów zostanie wyłączony z ruchu w związku z kolejnym etapem modernizacji torowiska tramwajowego w ul. Piekarskiej i Sądowej. Zmiany będą obowiązywały od 12 listopada - kierowcy powinni przygotować się na objazdy.