• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Logo UESekcja Dostępność  ePuap - link otwiera się w nowym oknie przeglądarki   BIP

Dyspozytor 24h: (32) 396 97 70    herb miasta Bytom - link otwiera się w nowym oknie przeglądarki

Phoca PDF Download Button

Od poniedziałku 27 marca kolejne zmiany w organizacji ruchu pod wiaduktem przy ul. Zabrzańskiej

W poniedziałek 27 marca wykonawca przebudowy linii kolejowej rozpocznie prace związane z przebudową drugiej podpory wiaduktu na Zamłyniu. Prace te zakładają wyłączenie z ruchu pieszego chodnika pod wiaduktem. Piesi, którzy będą chcieli przejść z ul. Miarki w stronę ul. Łagiewnickiej i Zabrzańskiej będą musieli korzystać z tymczasowego przejścia w rejonie dworca autobusowego.

Kierowcy jadący od strony Szombierek i Łagiewnik do centrum będą mogli korzystać wyłącznie z jednego pasa ruchu, który zostanie poprowadzony po torowisku tramwajowym. Kierowcy wjeżdżający pod wiadukt od strony centrum będą mogli znów korzystać z dwóch pasów. Od poniedziałku będzie można znów pojechać spod wiaduktu nie tylko w stronę Szombierek, ale też Łagiewnik. Otwarty zostanie również środkowy pas ruchu na ul. Jagiellońskiej umożliwiający jazdę w stronę Łagiewnik.

Mapka - Remont wiaduktu kolejowego przy pl.Wolskiego w Bytomiu. Tymczasowa zmiana w organizacji ruchu obowiązuje od 27 marca 2023 r.

 

 

Jak będzie wyglądała nowa organizacja ruchu?

Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać od strony Łagiewnik do centrum, będą mogli korzystać również z przygotowanych objazdów. Dla kierowców jadących z Łagiewnik do centrum przygotowano objazd ulicami: Krzyżową, Starochorzowską i Chorzowską, zaś dla kierowców jadących do Krakowa, Opola i Wrocławia ulicami: Krzyżową, Starochorzowską, Chorzowską i al. Jana Pawła II. Komunikacja publiczna będzie funkcjonowała bez zmian, tzn. linie autobusowe nr 92 i 201 będą nadal jeździły według zmienionych rozkładów jazdy - więcej na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego

  • DJI_0729
  • D4N_5220_kopia
  • DJI_0757
  • D4N_5214_kopia
  • DJI_0733
  • Mapa_-_pl__Wolskiego
  • DJI_0743
  • D4N_5223_kopia
  • DJI_0739

Remont tuneli pod dworcem, wiaduktów oraz roboty pod halą peronową. To najważniejsze prace, jakie realizuje obecnie wykonawca przebudowy linii kolejowej nr 131 w Bytomiu.

Prace są widoczne już na kilku odcinkach w naszym mieście. Są prowadzone pod halą peronową dworca PKP - gdzie trwają roboty zbrojarsko-ciesielskie związane z przebudową przejść, prace betoniarskie pod halą oraz roboty wykończeniowe w tunelu zachodnim. Przebudowywane są również wiadukty w rejonie Zamłynia, nad ul. Dąbrowa Miejska i Strzelców Bytomskich oraz przy granicy Bytomia i Radzionkowa nad ul. Sikorskiego.

Trwa przebudowa wiaduktu w rejonie Zamłynia. Od 27 marca rozpoczynają się prace po drugiej stronie wiaduktu kolejowego

 

Jak będzie wyglądał harmonogram dalszych prac?

Przebudowa linii kolejowej nr 131 w naszym mieście obejmuje jej cały odcinek, co oznacza, że przed nami jeszcze prace związane z przebudową wiaduktów nad ul. Dojazd, Chorzowską i Sienną. Tam wykonawca inwestycji firma PORR SA planuje rozpocząć prace w III kwartale 2023 roku. Z kolei na przełomie kwietnia i maja br. planowane są roboty związane z montażem dźwigarów wiaduktu w rejonie Zamłynia, zaś po przebudowie wiaduktu kolejowego nad ul. Strzelców Bytomskich w Stroszku, jesienią 2023 roku rozpocznie się w jego rejonie budowa nowego przystanku kolejowego, gdzie zostanie przeniesiona stacja kolejowa.

Budowa nowego przystanku kolejowego w rejonie ul. Strzelców Bytomskich ma na celu zintegrowanie komunikacji kolejowej z autobusową i tramwajową, a tym samym zachęcenie bytomian do korzystania z komunikacji publicznej.

Warto dodać, że miasto pozytywnie zaopiniowało zmianę nazwy stacji kolejowej w rejonie ul. Strzelców Bytomskich z „Bytom Północny” na „Bytom Stroszek”.

 

Gigantyczna inwestycja PKP PLK

Prace modernizacyjne na odcinku Centralnej Magistrali Węglowej od Chorzowa Batorego do Nakła Śląskiego rozpoczęły się w marcu 2022 roku. W pierwszej fazie na odcinku Chorzów Batory - Chorzów Stary powstanie nowy przystanek Chorzów Uniwersytet, a także zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa, perony na stacjach Chorzów Miasto i Chorzów Stary. Z kolei na odcinku linii nr 131 w Bytomiu zmodernizowane zostaną stacje w Bytomiu, Bytomiu - Karbiu, a stacja Bytom - Północny zostanie przesunięta o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich, tak by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej w dzielnicy Stroszek. Na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne.

Trwa przebudowa linii kolejowej nr 131 w Bytomiu

 

Oprócz prac w hali peronowej bytomskiego dworca PKP, przebudowa obejmuje także wiadukt kolejowy w ciągu ul. Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i Miarki. W ramach prac zostaną zachowane fronty konstrukcji stalowych oraz odtworzone powierzchnie ścian i gzymsów z cegły. Z kolei na stacji zostanie przebudowanych ok. 28 km torów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstanie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania Bytom, z którego dyżurni ruchu będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Batorego do Radzionkowa. Po zakończeniu prac zostanie zwiększona nie tylko przepustowość stacji, ale rozdzielony będzie także ruch towarowy od pasażerskiego.

 

Slide
Czy wiesz, że MZDIM Bytom to:
0km
DRÓG PUBLICZNYCH
0km
SIECI KANALIZACJI DESZCZOWEJ
0
OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH
0
PUNKTÓW OŚWIETLENIA ULICZNEGO
0km
TRAS ROWEROWYCH