Phoca PDF Download Button
Podpora wiaduktu nad ul. Siemianowicką odciążyła newralgiczny filar
Zakończyły się prace związane ze wzmocnieniem wiaduktu nad ul. Siemianowicką i linią kolejową nr 131. Wykonawca ustawił klatki podpierające przęsła wiaduktu i uzupełnił elementy systemu odwodnienia. Dodatkowa podpora umożliwi prowadzenie ruchu kolejowego i samochodowego pod wiaduktem do czasu jego kompleksowej przebudowy.

– Ekspertyza techniczna wiaduktu oraz przeglądy kontrolne jednoznacznie wykazały, że wiadukt nad ul. Siemianowicką jest w złym stanie technicznym i niezbędna jest jego przebudowa – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. – W lipcu wprowadzone zostało zwężenie jezdni na wiadukcie, a teraz wykonano dodatkową podporę przęsła wyłączonej z ruchu jezdni. Do czasu przebudowy całego wiaduktu konieczne będzie utrzymanie zwężenia w rejonie wiaduktu na DW 911 – dodaje wiceprezydent Michał Bieda.
Będzie projekt przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką
Wiadukt na al. Jana Pawła II jest częścią drogi wojewódzkiej /DW 911/ łączącej Bytom z Piekarami Śląskimi i Świerklańcem.
Pierwszym etapem na drodze do kompleksowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w Bytomiu-Rozbarku będzie opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w ciągu DW 911. Na początku listopada Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu podpisał umowę na wykonanie dokumentacji z firmą FASYS Mosty Sp. z o.o. z Wrocławia. Wartość umowy to prawie 533 tys. zł, z czego 200 tys. zł to pozyskane przez miasto dofinansowanie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką i linią kolejową 131 jest nie tylko niezbędne, aby ogłosić przetarg na rozpoczęcie prac budowlanych, ale również, by starać się o pozyskanie zewnętrznego dofinansowania.
Zakres prac związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej obejmuje rozbiórkę istniejących wiaduktów w obydwu kierunkach oraz budowę nowych obiektów dostosowanych do obowiązujących przepisów i warunków technicznych dróg wojewódzkich. Warto dodać, że realizacja inwestycji zakłada etapowanie prac przy zachowaniu ciągłości ruchu na DW 911 /al. Jana Pawła II/ po jednym pasie w obydwu kierunkach.
Zgodnie z podpisaną umową wykonawca będzie miał 12 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnych decyzji niezbędnych do przebudowy wiaduktu na DW 911.

