Sprawa

Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót bez naruszenia nawierzchni (w tym w tym ustawienie rusztowania, kontenera, worka big-bag, wygrodzenia, awaryjne zajęcie pasa drogowego)

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645).

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (bez naruszenia nawierzchni) (37 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645)
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016r. poz. 1264)
  • Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. ( z późn. zm. )

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeśli zostały wydane ),
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych

  • plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
  • plan zabezpieczenia robót
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi

 

Opłaty

  • w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów  w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Elżbieta Jürgens

Katarzyna Falfasińska

Zuzanna Piotrowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 75