Sprawa

Dzierżawa drogi wewnętrznej  w celu prowadzenia robót bez naruszenia nawierzchni (rusztowanie, wygrodzenie, kontener, big- bag w tym robót awaryjnych )

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645), Ustawą  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.)

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o dzierżawę drogi wewnętrznej w celu ustawienia rusztowania, big baga, kontenera (bez naruszenia nawierzchni) (89 KB)   

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Ustawą  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.),
  • Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. (z późn. zm.),
  • Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych

  • plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej
  • plan zabezpieczenia robót
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi

 

Opłaty

  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty  z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego..

 

Dodatkowych informacji udziela

Anna Prusakowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79