Sprawa

Zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia lub zawieszenia reklamy w pasie drogowym

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia lub zawieszenia reklamy w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645).

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na ustawienie reklamy w pasie drogowym (50 KB)

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zawieszenie reklamy  w pasie drogowym (49 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775,
  • Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. ( z późn. zm.),
  • Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca grafiki i lokalizacji wnioskowanej reklamy,
  • opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiM Bytom dotycząca lokalizacji wnioskowanej reklamy,
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • kopia zawiadomienia właściwego organu wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego oraz kopia postanowienia wydanego przez właściwy organ wyborczy o przyjęciu zawiadomienia,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Opłaty

  • w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów
w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Anna Prusakowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79