Do głównych obowiązków na tym stanowisku będzie należało:

  • Opracowywanie projektów czasowej oraz docelowej organizacji ruchu drogowego.
  • Wnioskowanie o zmianę geometrii dróg oraz budowę lub przebudowę pasa drogowego, w związku z wprowadzaniem zmian organizacji ruchu.
  • Rozpatrywanie wniosków dotyczących organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Weryfikowanie, opiniowanie, analizowanie i konsultowanie złożonych do rozpatrzenia projektów stałej i tymczasowej organizacji ruchu; rozpatrywanie poprawności projektów zgodnie z obowiązującymi wymogami, uzgadnianie projektów w różnych stadiach dokumentacji.
  • Uczestniczenie w działaniach mających na celu zapobieganie powstawaniu zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także współpracowanie przy wprowadzaniu ograniczeń w ruchu bądź zamknięcia dróg dla ruchu w wypadkach, gdy wymaga tego stan techniczny drogi.
  • Kontrolowanie oraz analizowanie stanu organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego na administrowanej sieci dróg, udział w odbiorach oznakowania dróg.
  • Współuczestniczenie w procesie planowania i realizowania zadań z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
  • Opiniowanie zmian w układzie drogowym związanych z dużymi generatorami ruchu.
  • Opracowywanie i przekazywanie do publicznej wiadomości komunikatów o utrudnieniach w ruchu.
  • Prowadzenie spraw związanych z wyznaczeniem kopert dla osób niepełnosprawnych (przyjmowanie wniosków, kontrola w terenie, udzielanie odpowiedzi).
  • Opiniowanie i uzgadnianie:
    • lokalizacji reklam,
    • obiektów nie związanych z funkcjonowaniem drogi,
    • projektów budowlanych dróg,
    • miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    • lokalizacji kawiarenek letnich,
    • zajęcia pasa bez naruszenia nawierzchni.
  • Uzgadnianie w aspekcie inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego wniosków dotyczących wykorzystania dróg w sposób szczególny.
  • Opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego.
  • Wykonywanie pomiarów natężenia ruchu drogowego i analiza otrzymanych wyników.
  • Współudział w opiniowaniu spraw związanych z administrowaniem pasem drogowym.
  • Przygotowywanie odpowiedzi na pisma i interpelacje z zakresu spraw prowadzonych przez Dział Inżynierii Ruchu Drogowego.
  • Uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowych w tym dokonywanie wycen przedmiotu zamówienia oraz opisu przedmiotu zamówienia.
  • Wykonywanie dodatkowych poleceń przełożonych związanych z działalnością MZDiM.

Warunki pracy:

  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin w ciągu dnia.
  • Praca w budynku bez windy oraz podjazdów.
  • Praca w terenie.
  • W przypadku zatrudnienia należy dostarczyć zaświadczenie o niekaralności wydane przez Krajowy Rejestr Karny.

Niezbędne wymagania:

  • Wykształcenie wyższe w zakresie inżynierii ruchu drogowego
  • Minimum 4-letni staż pracy w tym minimum 2 lata doświadczenia zawodowego przy sprawach związanych z zakresem podanym w ogłoszeniu.
  • Umiejętność projektowania organizacji ruchu drogowego w tym sygnalizacji świetlnych.
  • Umiejętność sprawdzania projektów budowlanych dróg.
  • Biegła obsługa komputera, w szczególności programów: AutoCAD, MS Office Word i Excel.
  • Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego oraz postępowania administracyjnego.
  • Znajomość oraz umiejętność stosowania aktów prawnych w tym:
    • ustawy prawo o ruchu drogowym,
    • rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych,
    • ustawy o drogach publicznych,
    • rozporządzenia w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych,
    • znajomość wytycznych rekomendowanych przez ministra właściwego do spraw transportu WR-D,
    • rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,
    • rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
    • rozporządzenia w sprawie trybu sporządzania informacji oraz gromadzenia i udostępniania danych o sieci dróg publicznych, obiektach mostowych, tunelach oraz promach,
    • ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie wynikającym z w/w obowiązków,
  • rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie w zakresie wynikającym z w/w obowiązków
  • Prawo jazdy kat. B.
  • Nieposzlakowana opinia.
  • Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  • Niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe:

  • Kursy z zakresu inżynierii ruchu drogowego i zagadnień bezpieczeństwa ruchu, z zakresu audytu BRD.
  • Znajomość systemu eDIOM.
  • Znajomość redagowania pism urzędowych.
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.
  • Dobra organizacja pracy.
  • Samodzielność, dyspozycyjność, uczciwość, inicjatywa własna.
  • Odporność na stres.
  • Chęć do stałego podnoszenia kwalifikacji.
  • Poczucie odpowiedzialności za efekty i skutki wykonywanej pracy.

Kandydaci zobowiązani są do dostarczenia następujących dokumentów:

  • Curriculum vitae oraz list motywacyjny.
  • Kwestionariusz osobowy dla kandydata (wzór dostępny do pobrania w sekcji załączniki).
  • Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
  • Kserokopia świadectw pracy lub zaświadczenia – potwierdzające czteroletni staż pracy oraz minimum 2 lata doświadczenia zawodowego przy sprawach związanych z zakresem podanym w ogłoszeniu.
  • Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach lub szkoleniach.
  • Opis doświadczenia zawodowego z wyszczególnieniem zagadnień, którymi kandydat na stanowisko zajmował się w trakcie kariery zawodowej, zgodnych z wymaganiami ogłoszenia o naborze.
  • Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru – wzór dostępny do pobrania w sekcji załączniki.

W miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Zarządzie Dróg i Mostów w Bytomiu nie przekroczył 6%.

Kompletne oferty należy składać do dnia 15 grudnia 2023r. do godz. 15:00 w zamkniętych kopertach opatrzonych informacją: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Starszy inspektor w Dziale Inżynierii Ruchu”

  • osobiście w sekretariacie jednostki
  • lub listownie na adres: Miejski Zarząd Dróg i Mostów 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35.

Informacja o terminie kolejnego etapu postępowania będzie zamieszczona na stronach internetowych: Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.

Dokumenty nieodebrane po upływie 1 miesiąca od dnia rozstrzygnięcia naboru zostaną protokolarnie zniszczone.

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Ogłoszenie o naborze docx 27.31 KB Katarzyna Książek
Kwestionariusz kandydata doc 31.00 KB Katarzyna Książek
Oświadczenie doc 35.00 KB Katarzyna Książek
Informacja o nierozstrzygnięciu docx 12.71 KB Katarzyna Książek
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. Dodane załączniki czwartek, 30-11-2023 godz. 13:45 Katarzyna Książek
Artykuł został zmieniony. Dodane załączniki czwartek, 21-12-2023 godz. 08:18 Katarzyna Książek Porównaj
Artykuł został zmieniony. środa, 10-01-2024 godz. 10:24 Katarzyna Książek Porównaj