Sprawa

Dzierżawa drogi wewnętrznej w celu umieszczenia reklamy.

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej na prawach wyłączności celem umieszczenia reklamy nie związanej z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm. )

 

Wniosek do pobrania

document WNIOSEK o dzierżawę drogi wewnętrznej  w celu umieszczenia reklamy (67 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Ustawa  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.),
  • Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm.),
  • Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.),
  • Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
  • opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca grafiki i lokalizacji wnioskowanej reklamy,
  • opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiM Bytom dotycząca lokalizacji wnioskowanej reklamy,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • kopia zawiadomienia właściwego organu wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego oraz kopia postanowienia wydanego przez właściwy organ wyborczy o przyjęciu zawiadomienia,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Opłaty

  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty  z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.

 

Dodatkowych informacji udziela

Anna Prusakowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79

 

Sprawa

Dzierżawa drogi wewnętrznej na prawach wyłączności  w celach  m.in. handlowo – usługowych.

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej na prawach wyłączności celem m.in. prowadzenia działalności handlowo – usługowej itp. nie związanej z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645), Ustawą  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm. )

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o dzierżawę drogi wewnętrznej  na wyłączność (działalność  handlowo-usługowa)  (90 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Ustawą  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.),
  • Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm.),
  • Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.),
  • Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.

 

Wymagane dokumenty do wniosku:

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
  • opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca estetyki i lokalizacji wnioskowanego obiektu/ kiosku/ stoiska/kawiarenki,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • pozytywna opinia wydana przez Dział Inżynierii Ruchu MZDiM Bytom,
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Opłaty

  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty  z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.

 

Dodatkowych informacji udziela

Anna Prusakowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79

Sprawa

Dzierżawa drogi wewnętrznej  w celu prowadzenia robót bez naruszenia nawierzchni (rusztowanie, wygrodzenie, kontener, big- bag w tym robót awaryjnych )

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645), Ustawą  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.)

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o dzierżawę drogi wewnętrznej w celu ustawienia rusztowania, big baga, kontenera (bez naruszenia nawierzchni) (89 KB)   

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Ustawą  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.),
  • Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. (z późn. zm.),
  • Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeżeli zostały wydane )
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych

  • plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej
  • plan zabezpieczenia robót
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi

 

Opłaty

  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty  z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego..

 

Dodatkowych informacji udziela

Anna Prusakowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79

Sprawa

Dzierżawa drogi wewnętrznej  w celu prowadzenia robót z naruszeniem nawierzchni (w tym robót awaryjnych) oraz dzierżawa drogi wewnętrznej  w celu umieszczenia urządzeń

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem prowadzenia robót (w tym robót awaryjnych) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645), Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.)
  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie drogi wewnętrznej celem umieszczenia urządzeń w formie w formie umowy cywilno – prawnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645), Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.)

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o dzierżawę drogi wewnętrznej w celu prowadzenia robót oraz umieszczenia urządzeń (z naruszeniem nawierzchni) (91 KB)  

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Ustawą  z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2021 r. poz.1899 z późn.zm.),
  • Zarządzenie Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. (z późn. zm.),
  • Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom,
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych

  • plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia drogi wewnętrznej
  • plan zabezpieczenia robót
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi

 

Opłaty

  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty  z tytułu zawarcia umowy dzierżawy jest określony w treści przedmiotowej umowy. Stawki opłat za dzierżawę dróg wewnętrznych ustalone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Bytomia  nr 291/ 2022 z dnia 06.07.2022r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego..

 

Dodatkowych informacji udziela

Anna Prusakowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79

 

Sprawa

Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót bez naruszenia nawierzchni (w tym w tym ustawienie rusztowania, kontenera, worka big-bag, wygrodzenia, awaryjne zajęcie pasa drogowego)

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645).

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (bez naruszenia nawierzchni) (37 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645)
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016r. poz. 1264)
  • Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. ( z późn. zm. )

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom ( jeśli zostały wydane ),
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych

  • plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
  • plan zabezpieczenia robót
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi

 

Opłaty

  • w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów  w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Elżbieta Jürgens

Katarzyna Falfasińska

Zuzanna Piotrowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 75

 

Sprawa

Zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu m.in. prowadzenia działalności handlowej/ usługowej w pasie drogowym

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu prowadzenia działalności handlowej/ usługowej w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645).

 

Wniosek do pobrania

document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celu prowadzenia działalności handlowej/usługowej w pasie drogowym (38 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775,
  • Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. (z późn. zm.),
  • Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • plan zagospodarowania terenu, wizualizacja i opis wyposażenia obiektu/ kawiarenki/ kiosku/ straganu ( prospekt, zdjęcia ),
  • pozytywna opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca zagospodarowania terenu i wyposażenia obiektu/ kawiarenki/ stoiska/ kiosku,
  • opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiM Bytom dotycząca umieszczenia obiektu/ stoiska/ kawiarenki/ kiosku w wnioskowanej lokalizacji,
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Opłaty

  • w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Katarzyna Falfasińska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 29

Zuzanna Piotrowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79

Sprawa

Zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia lub zawieszenia reklamy w pasie drogowym

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia lub zawieszenia reklamy w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645).

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na ustawienie reklamy w pasie drogowym (50 KB)

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zawieszenie reklamy  w pasie drogowym (49 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775,
  • Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. ( z późn. zm.),
  • Uchwała nr LXXIII/931/23 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.

 

Wymagane dokumenty do wniosku

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • opinia Wydziału Architektury ( Plastyka Miejskiego ) dotycząca grafiki i lokalizacji wnioskowanej reklamy,
  • opinia Działu Inżynierii Ruchu Drogowego MZDiM Bytom dotycząca lokalizacji wnioskowanej reklamy,
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • kopia zawiadomienia właściwego organu wyborczego o utworzeniu komitetu wyborczego oraz kopia postanowienia wydanego przez właściwy organ wyborczy o przyjęciu zawiadomienia,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Opłaty

  • w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. ( z późn. zm. )

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM.

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów
w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Anna Prusakowska

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 79

 

Sprawa

Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót z naruszeniem nawierzchni (w tym roboty awaryjne) oraz zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń.

 

Przedmiot sprawy, sposób i termin załatwienia sprawy

  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego celem prowadzenia robót ( w tym robót awaryjnych ) nie związanych z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Uzyskanie pozwolenia na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia urządzeń w pasie drogowym w formie decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645).

 

Wniosek do pobrania

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (z naruszeniem nawierzchni) (150 KB)

  document WNIOSEK o wydanie zezwolenia na umieszczenie urządzeń w pasie drogowym (63 KB)

 

Podstawa prawna

  • Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r., poz. 645),
  • Kodeks Postępowania Administracyjnego t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775,
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016r. poz. 1264),
  • Uchwała XXVI/376/ 04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26.05.2004 r. (z późn. zm.).

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót planowanych

  • plan sytuacyjny w skali 1:1000 z naniesioną trasą przebiegu planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego,
  • zatwierdzony projekt organizacji ruchu lub plan oznakowania ( zabezpieczenia) robót,
  • pozwolenie na budowę lub zgłoszenie ( w szczególnych przypadkach ),
  • warunki odtworzenia i przywrócenia pasa drogowego do poprzedniego stanu użyteczności wydane przez Dział Techniczny MZDiM Bytom,
  • harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym ( w przypadku etapowego prowadzenia robót ),
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi.

 

Wymagane dokumenty do wniosku dla robót awaryjnych

  • plan sytuacyjny z zaznaczeniem planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego
  • plan zabezpieczenia robót
  • kserokopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej,
  • inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami na żądanie zarządu drogi

 

Opłaty

  • w przypadku pełnomocnictwa: opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17zł do uiszczenia w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na konto 60 1560 0013 0383 0201 0000 0001 VeloBank S.A. Oddział w Bytomiu
  • brak opłat za rozpatrzenie wniosku
  • termin uiszczenia opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosi 14 dni od dnia, w którym decyzja ustalająca ich wysokość stała się ostateczna ( art.40 ust.13 ustawy o drogach publicznych ) . Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego ustalone zostały Uchwałą Nr XXVI/376/04 Rady Miejskiej w Bytomiu z dnia 26 maja 2004 r. (z późn. zm.)

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, 41-902 Bytom, ul. Smolenia 35 lub wysłać pocztą lub elektronicznie.

Ogólne zasady sposobu przyjmowania i załatwiania spraw w MZDiM .

 

Termin rozpatrzenia wniosku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst: Dz.U. z 2023 r. poz. 775) – do miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej do dwóch miesięcy, chyba że przepisy szczególne określają inne terminy.

 

Sposób przekazywania informacji o załatwieniu sprawy

Odbiór osobisty lub pocztą - zgodnie z określonym we wniosku sposobem dostarczenia odpowiedzi.

 

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji wydanej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, za pośrednictwem Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów
w Bytomiu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Dodatkowych informacji udziela

Elżbieta Jürgens

pokój nr 222, tel. (32) 396 97 77